Štítkování pneumatik
Dobrý nápad nebo výmysl který nás bude stát více peněz
Už od 1. Července 2012 platí nová vyhláška o povinném štítkování pneumatik. Platí tak pro všechny výrobce pneumatik a to bez vyjímky.
Evropská unie to komentuje tím, že tento „upgrade“ pomůže jak nám, tak výrobcům a prodejcům. Je tomu opravdu ale tak? Vše to začalo na dobré cestě, a to že by se do roku 2020 měly snížit emise v dopravě o dvacet procent a že se měla posílit bezpečnost na silnicích, ovšem dle mého názoru to soudruzi nevykoumali zrovna nejlépe.
Štítky se na pneumatiky lepí už od 1. Července, ovšem narazit na ně můžeme až od Listopadu. Možná si někteří z vás řeknou: „No co, jeden malej blbej papírek, to nemůže téměř o nic zdražit“, ale představme si že máme sklady a v nich miliony pneumatik které se musejí oštítkovat, a poté začněme počítat.
Prodejci tvrdí, že cena se zvedat nebude, ovšem tento fakt bohužel nezávisí ani tolik na prodejcích jako na výrobcích, tudíž nevíme co čekat, ale pokud by se cena začala nějak rapidně zvedat, určitě by se to nejvíce dotklo zimního pneu.
A jaké pneumatiky se musí štítkovat?
- Lehké nákladní vozy
- Nákladní automobily
- Osobní automobily
Štítky vypadají na první pohled téměř jako ty na ledničkách či pračkách, jen s jinými údaji. Na štítku je vypsán většinou valivý odpor, přilnavost na mokru a občas i hlučnost.
Nápad štítků není špatný, pokud bychom neměli platit nějaké přehnané sumy za pár informací které nám tak jak tak sdělí většinou člověk u kterého si necháváme pneu měnit, a které by byli alespoň pravdivé, a to je poslední problém, že výrobci si na štítky dávají už jen teoretické poznatky, ale pokud se zeptáte jakéhokoliv autorizovaného prodejce nebo v jakémkoli servisu, z vlastní zkušenosti vám jsou schopni říci absolutně jiné, však pravdivé a ověřené informace.
Není guma jako guma.