Ne nadarmo se říká „náš zákazník, náš pán“. Nebo také „zákazník má vždycky pravdu“. A nemůže být pochyb o tom, že spokojená klientela je základním stavebním kamenem každého businessu. Dodavatele i zaměstnance vyměnit můžete, ale jakmile se zprotivíte zákazníkům, skončíte. Ale jak jim zajistit perfektní servis? Seznamte se se zákaznicky orientovaným managementem. Řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (customer relationship management) je přístup, kterým se profiluje čím dál více firem.
1) Budete zákazníkům blíž
CRM software vám poskytne komplexní pohled na vaše podnikání. Zpřístupní vám data, na základě kterých získáte ucelenou představu o potřebách konkrétních zákazníků (co a kdy nakupují, v jaké cenové relaci…). Díky tomu jim nabídnete mnohem více, aniž byste je obtěžovali nevhodnými službami či produkty.
2) Začnete pracovat efektivně
Kdybyste si spočítali, kolik času strávíte zbytečnými úkony, podivili byste se, jak málo se věnujete skutečnému businessu. A právě v tomto směru je CRM systém bezkonkurenčním pomocníkem. Umožní vám automatizovat množství procesů souvisejících s administrativou.
3) Zjistíte nové souvislosti a posunete podnikání dále
Reporting a analýzy – CRM systém sbírá a třídí veškerá data, která následně využijete ve svůj prospěch. Dozvíte se, kde jsou vaše slabé stránky, a v jakých oblastech se vaší firmě naopak daří. Přestanete plýtvat energií na nesprávných místech a zaměříte se na to, co vám přináší zisk.
4) Přestanete být závislí na kanceláři
Na otázku, co je CRM systém, lze odpovědět mnoha způsoby. Jednou ze správných odpovědí je „možnost, jak mít po ruce veškerá data bez ohledu na místo, kde se právě nacházíte“. V podstatě jde o plně mobilní kancelář se vším všudy.
5) Stálým zákazníkům prodáte mnohem více
Pravděpodobnost úspěšného prodeje produktu či služby novému zákazníkovi je cca 5 – 20 %. U stávajícího klienta je míra úspěšnosti mnohonásobně vyšší. Pohybuje se kolem 60 – 70 %. Opravdu potřebujete další důvod, proč na nic nečekat a implementovat do firmy CRM systém?