Co byste měli vědět před tím, než začnete podnikat?

Pokud se vám ježí hrůzou vlasy z představy, že budete muset chodit do „rachoty“ minimálně do důchodového věku – a z částky na výplatní pásce vám vždy jen zbydou oči pro pláč, vezměte svůj osud do vlastích rukou a začněte podnikat. V hlavě vám možná delší dobu rezonuje sen o projektu, který by mohl uspět navzdory nepříznivé ekonomické situaci. Ale ještě než do toho bez rozmyslu skočíte, přečtěte si tento článek a vstřebejte několik dobrých rad.

Podnikání vás možná nebude bavit

Kdyby vás mělo bavit všechno, na co sáhnete, bylo by to ideální. Nicméně představa, že se budete tetelit blahem u všech aktivit souvisejících s vaším novým byznysem, je naivní. Práce je řehole, ale podnikání často taktéž. Počáteční nadšení může rychle vyprchat a zůstane jen každodenní rutina. Tak s tím raději počítejte – předejdete tak zbytečnému zklamání.

Bez sofistikovaných nástrojů se neobejdete

Doba pokročila a každý, kdo koketuje s myšlenkou na podnikání, by si měl uvědomit význam moderních technologií. S tužkou a papírem díru do světa neuděláte – to, co skutečně potřebujete, jsou inteligentní systémy, které udělají spoustu věcí za vás. Naprostým základem bývá systém pro řízení vztahů se zákazníky neboli CRM. Pokud již používáte oblíbeného e-mailového klienta, mohl by se vám zamlouvat české CRM v Outlooku.

Cesta k úspěchu vede přes spokojeného zákazníka

Zní to jako klišé, ale bez silné klientské základny se na trhu udrží jen minimum firem. Budování vztahů se zákazníky je z hlediska dlouhodobé prosperity naprosto stěžejní. Správně řízený customer relationship management zajistí, aby byly uspokojeny potřeby stále náročnějších nakupujících – a ti se na oplátku rádi vrátí a doporučí vás svým známým. Oproti tomu zanedbaní zákazníci utratí pouze jednou a napříště zkusí štěstí u konkurence.

S řízením vztahů se zákazníky vám pomůže eWay-CRM, který si můžete stáhnout a vyzkoušet zcela zdarma.